Contactpersoon
Sophia Batenbug-van Vliet 0181301 802
De PREM (Patient Reported Experience Measures) is een vragenlijst voor het meten van patiëntervaringen. De verschillende vragenlijsten zijn ontwikkeld door InEen, Patiëntenfederatie Nederland en Zorgverzekeraars Nederland. Het doel is meer inzicht te krijgen in de ervaring van de patiënt met de geleverde (persoonsgerichte) zorg en inzicht in de kwaliteit van zorg. Deze patiëntervaringsmeting kan gebruikt worden als kwaliteitsverbeteringsinstrument voor accreditatie van de huisartsenpraktijk.
PREM chronische zorg
Met een korte, generieke vragenlijst worden de ervaringen van patiënten die deelnemen aan de zorgstraten van het zorgprogramma chronische zorg in beeld gebracht. De vragenlijst kan vanuit de huisartsenpraktijk via VIPLive verstuurd worden naar de patiënten.
Ondersteuning Cohaesie
We organiseren een informatiebijeenkomst en -materiaal en de inrichting VIPLive. We geven huisartsenpraktijken ondersteuning bij het doorvoeren van de uitkomsten van de PREM, bijvoorbeeld in een verbeterplan (individueel zorgplan) op patiëntniveau en/of organisatieniveau.
Regionale samenwerking
Binnen de regio Zuid-Hollandse Eilanden is dit een gezamenlijk initiatief van de zorggroepen Cohaesie, zorggroep Haringvliet en zorggroep Hoeksewaard in samenwerking met Samergo.